reklama

Čo by sme robili, keby peniaze v živote nehrali žiadnu úlohu

Pre  moje neustále stonanie o tom, že mi tikajú biologické hodinky, som si vyslúžila status 20-ročnej babičky. Pochopiteľne, splodiť dieťa sa ešte ako dieťa nechystám, ale cítim, že čas ide rýchlo ako lúsknutím prstov a na mojom konte bude dalších 20. Samozrejme, nejdem hovoriť o sebe, chcem sa prihovoriť všetkým tým, ktorí ho márnia a zabúdajú, že každý deň je len raz v živote.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ani neviem, čo ma o pol noci k tejto úvahe donútilo. Určite to nie je bratislavský hurikán Sandy či ruské mrazy za oknami, keď ja sedím v teple a cítim akúsi nostalgiu. Práve naopak. Rozmýšlam o tom každý deň. Keď si umývam zuby a vidím svoj odraz v zrkadle, pýtam sa, či by som chcela robiť to, čo robím, keby to bol moj posledný deň. Koľkí z nás by si vybrali iný smer, ako ten, čo denne zmapujeme za prácou? Koľkí z nás robia niečo, len preto, lebo plnia cudzie sny a nie ten svoj vlastný? Kolkí z nás to robia len a len pre prestíž? A to najpodstatnejšie, pre peniaze?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preto sa pýtam a obraciam na Vás s prosbou a teda aj úprimnými odpoveďami, čo by ste robili, keby peniaze nehrali vo vašom živote žiadnu úlohu? Boli by ste ekonómom, právnikom, anaylytikom, lekárom aj vtedy? Po čom ste túžili ako malé deti? Netancovali ste si pred zrkadlom v maminých topánkach na vysokých opätkoch? Nespievali ste ? Nemaľovali obrazy? Nepísali básne? Nezabili ste svoj sen pre peniaze, tlak rodičov a spoločnosti z obavy o finančné istoty?

Len nedávno som sedela za maturitným stolom, ale mala som x spolužiakov, ktorí sa rozhodli ísť na výšku z donútenia rodičov alebo z toho, že táto práca bude mať uplatnenie a „JA budem mať predsa nejakú vizitku či vstupenku do spoločnosti“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takíto ľudia a ich rodičia zabúdaju na pár podstatných vecí: Vaša dcéra/syn nebude nikdy profik v cudzom sne len preto, aby Vaše ego nemuselo zažiť prestrelku v telefonáte s kamarátmi či kolegami, že sa jednoducho nerozhodla podľa Vás, ale podľa seba.

Zabúdate na to, že keby ste boli skutočne starostlivými rodičmi, veríte v svoje dieťa a rozvíjate v ňom osobnosť schopnú rozhodnúť sa podľa seba a nájsť vlastnú cestu životom.

A vy, tí, ktorí nepočujete svoj vlastný hlas,pretože ho prehlučuju tie iné ,, hlas, ktorý vie, čo skutočne chcete od života,,,zabúdate na to, že keď raz veríte v samých seba a idete si za svojím , môžete byť v danom odbore tým najvačším majstrom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tu nastáva skĺbenie mojich spomínaných obáv a pocitu bezmocnosti za ostatných: Život je ako jeden rýchlik a ak nabehneme na ten nesprávny len pre to, že sa chceme dostať čo najrýchlejšie k bohatstvu, zabudneme sa pozerať von oknom a zrazu budeme len v cieli a v rukách budeme držať to, čo nám už bude pred spanutím našej divadelnej opony života na nič. Ked sa Vám niečo nepáči, zmente to, nieste predsa strom!

Verte v samých seba, robte všetko naplno, nebojte sa zlyhania a robenia rozhodnutí. Z milióna spermií ste sa narodili práve vy, tak nepremrhajte právomocou žiť podľa vlastného scenára.

Lenka Peržeľová

Lenka Peržeľová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Na otázku kto som sa snažím denne odpovedať a uvedomovať si svoju celú osobnosť od hlavy po päty..mať ucelené myšlienkami a kroky.Som človekom,ktorý sa snaží formovať sám a nie byť formovaný spoločnosťou.Som buď milovaná alebo nenávidená.A presne to zbožňujem-cítiť seba,cítiť,že som,existujem a predsa pochybujem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu